Liikluse rahustamine elamupiirkondades ja kõrvalmaanteedel liikluskorralduslike ja ehituslike meetmetega

Liikluse rahustamine elamupiirkondades ja kõrvalmaanteedel liikluskorralduslike ja ehituslike meetmetega

Soovitud tulemus:

Väiksema koormusega tänavad ja kõrvalmaanteed on rattaga liiklejatele ohutud ka ilma eraldi rattateedeta, võimalus kasutada jagatud liiklusruumi kui ka ohutuid rattaradu nii asula sees kui väljas.

Indikaatorid

Objektide valimise põhimõtted on välja töötatud

Rahustatud liiklusega objektide arv aastas

Lühiülevaade

Rattasõidu ohutuse ja atraktiivsuse suurendamiseks on oluline, et väiksema liikluskoormusega tänavad ja kõrvalmaanteed oleksid rattaga liiklejatele turvalised ka ilma eraldi rajatud rattateedeta. Selleks tuleb rakendada liikluskorralduslikke ja ehituslikke meetmeid, mis võimaldavad:

jagatud liiklusruumi loomist, kus ratturid ja mootorsõidukid liiguvad koos, kuid ratturite ohutus on tagatud madala kiiruse ja selge ruumikasutusega;
ohutute rattaradade rajamist nii asulates kui ka nende vahel, kus liikluskoormus või kiirus seda nõuab;
liikluskiiruse vähendamist ja rahustavaid elemente, nagu tõkked, kitsendused, tõstetud ristmikud ja selged märgistused.

Selline lähenemine võimaldab laiendada rattasõbraliku taristu ulatust ka piirkondades, kus eraldi rattateede rajamine ei ole otstarbekas või võimalik. Eesmärgiks on rajada ja korrastada ca 5 objekti aastas, mis loovad turvalise ja järjepideva rattaliikumise võimaluse ka väiksematel teedel.

Pidev tegevus
Vastutaja

Transpordiamet

Partnerid

Kohalikud omavalitsused