Koolikeskkonna muutmine liikumist soodustavaks

Soovitud tulemus:

Koolipäeva korraldus ja füüsiline keskkond soodustavad laste liikumisaktiivsuse tõusu.

Mõõdik

LKK võrgustiku koolides oli liikumisvõimaluste kohta koolis keskmine hinnang 3,54, mis on oluliselt kõrgem võrreldes võrgustikku mitte kuuluvate koolidega 3,47 (p<0,001) (2024a, 4.klassid).

Lühiülevaade

Üheks koolikeskkonnaga seotud rahulolufaktoriks on liikumisvõimalused koolis. On oluline, et kooli füüsiline keskkond toetaks nii aine- kui vahetundides õpilaste kehalist aktiivsust. Koolidel võiks olla eesmärgiks kehalist
aktiivsust soodustava keskkonna, näiteks jalgrattateede või mänguväljakute loomine, sest see pakuks kõikidele lastele võrdseid võimalusi olla kehaliselt aktiivne ning õpilaste kehalise aktiivsuse tase tõuseb. Kooliõu peaks olema mitmekesine ja läbimõeldud, mis kutsub liikuma ja pakub võimalusi kõigile.

Varasemad tulemused:

Rahulolu liikumisvõimalustega koolis 4.;8.;11. klassi keskmine 3,01/5 (2021); 3,00/5 (2020); 4 kl 3,51 (2024)
(Rahuloluküsimustikust)

Pidev tegevus
Vastutaja

Haridus- ja Teadusministeerium